maandag 10 september 2018

LEGACY













Het Groninger kabinet moest wijken voor het idee om alle schilderijen aan linten op te hangen. Nu is er een overzicht van alles wat C.O. Jellema verzameld heeft. Gisteren heeft Sarah Nixon die de herinrichting van de kamer met Kim heeft uitgevoerd er een verwijderd. Zo nu en dan mag er een weg.

Worden de linten met alle kleuren zichtbaar die we samen in een groothandel in Weesp vonden.

Het kabinet staat nu op zolder. Zal ik het gebruiken voor een van de gastenkamers? 

De keuze voor een zo leeg mogelijk huis na de volte van de voorafgaande jaren is moeilijk overal door te voeren.

Hoe zou het zijn als alle kamers leeg zijn op een enkel object na?
Gasten moeten slapen, eten en van alles kunnen doen. Kunstenaars zijn weer gebaat bij een huis dat beschikbaar is als instrument.

Tijd zal ik het geven. Deze erfenis.

In de tuin hoor ik Christian Kolk die de hagen knipt.

3 opmerkingen:

  1. De beste stukken moeten wel blijven lijkt mij! Heb je mijn mail gehasd waarin ik vroeg om een verblijf van 6 in week 44 als artist in residence?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de collectie kan intact blijven door de markante schilderijen te behouden en die er wat buiten vallen uit te halen.
    Ik heb nog mooie werken van Ben Rikken waarmee ik de Groninger realisten kan aanvullen.
    heb gezocht in de mail en geen verzoek gevonden. Kan je nog een keer sturen met data erbij? Dank!
    XC

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kabinet in een van de gastenkamers lijkt me erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen