vrijdag 6 juli 2018

KOM TERUG























Nu 




Na twee jaar blogstilte weer terug. Er is veel gebeurd. Klaas is overleden. Vanaf het moment dat we geïnstalleerd waren in Amsterdam ging het mis. Vreemd genoeg werden het de mooiste maanden van zijn leven.

En toen ik op de valreep voor zijn dood in augustus besloot om terug te gaan naar Oosterhouw was hij intens blij.

'Dan gaat alles toch niet verloren!' zei hij stralend tegen mij.

En Wilbert die hier zat zei: 'als jij terug gaat naar O-h, ga ik je helpen. Met Laurens en alle anderen die genoten hebben van het huis'. Met 12 man hebben we in weekeinden het huis helemaal onder handen genomen. En de parktuin van Klaas begint ook weer te stralen dankzij onze vaste hulp en verrassende nieuwe krachten.

Inmiddels heb ik een commissie in het leven geroepen en met een groeiend aantal vrijwilligers wil ik een plan gaan maken voor een nieuwe toekomst. 

Voor iedereen dus: kom terug naar Oosterhouw.

8 opmerkingen:

  1. Beste Hans-Christiaan, wellicht heeft Wilbert je vertelt dat wij vorig jaar, in jullie Amsterdamse tijd, graag wilden voorstellen om een heel bijzondere school in Oosterhouw te vestigen. Ik heb geen idee wat je toekomstplannen zijn maar ik zou heel graag eens met je praten over onze ideeën. Hartelijke groet, Lodewijk Dekker 06 110 111 23.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Lodewijk, Laten we een keer afspreken op Oosterhouw. Liefst per mail communiceren. Ik heb de telefoon op 'stil' staan. christiaan@oosterhouw.nl
      Vriendelijke groet,
      C

      Verwijderen
  2. Wat fijn om te lezen! Wij komen in het najaar in de buurt wonen. Misschien kunnen we samen een keer voor vegans koken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom maar eens een keer langs!
      Zou leuk zijn om pop up restaurant te doen met vegan koken vanuit producten uit de buurt!
      X

      Verwijderen
    2. Dat zou zeker leuk zijn! En ik kom graag langs.

      Verwijderen
  3. Wat een zachte kracht, verhaal én foto, prachtig Oosterhouw weer zo levend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zachte kracht, verhaal én foto, prachtig Oosterhouw weer zo levend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Christiaan, fijn om te horen. Daar zal vast weer iets moois en goeds uit voortkomen! En een klein 'warm' stukje uit jullie huis (twee kapstokken, een met koeienhorens ;-) zal hier op de boerderij een nieuw leven krijgen, Carin brengt ze spoedig mee. Alle goeds, Astrid uit Olst.

    BeantwoordenVerwijderen