vrijdag 28 december 2018

HUIDHONGER







































Thuis. Na een turbulente decembermaand. Voorstellingen over de achterkant van mijn kloosterverleden met Sarah Sluimer. 

Ik las voor uit Stabilitas Loci. Een dag in het leven van een monnik en spiegelde dat aan mijn leven nu.

Hoe ik nog steeds gebruik maak van het masker van de monnik. Hoe Huidhonger er een plaats in heeft, naast oordeelloosheid. Ik kwam er achter dat het niet iets was wat ik in het klooster opliep maar dat het een verborgen motivatie was om er in te gaan.  

Moet dat op toneel?

Blijkbaar!

Het was eigenlijk ontzettend leuk om te doen. Na twee jaar werken aan teksten en inzichten met Lineke Rijxman een lichte en luchtige confrontatie met Sarah, die deels haar Roman 'Keizer' op Oosterhouw schreef in de tijd van Laurens en Wilbert.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten